ZASADY BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY W OŚRODKU WYPOCZYNKOWYM MAUSZ ZWIĄZANE Z ZAGROŻENIEM COVID-19
Drodzy Goście,
Zasady bezpieczeństwa i higieny w Ośrodku Wypoczynkowym Mausz, które wprowadziliśmy, pozwolą nam zwiększyć bezpieczeństwo i ochronę zdrowia Waszego jak i pracowników Ośrodka w związku z zagrożeniem epidemicznym COVID-19.
Chcąc zminimalizować ryzyko związane z COVID-19, wprowadziliśmy procedury postępowania podczas realizacji usługi noclegu i wyżywienia w zakresie reżimu sanitarnego oraz wytycznych i obowiązków dla poszczególnych stanowisk. W ramach procedur ograniczono liczbę kontaktów na terenie Ośrodka, ustalono również postępowanie w przypadku wykrycia ryzyka zachorowania wśród Gości i personelu.
Nasze działania są dostosowywane do etapu zaawansowania stanu epidemicznego i na bieżąco aktualizowane w stosunku do obowiązującego prawa oraz wg. Wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego.
Poniżej przedstawiamy skrócone zasady postępowania w czasie COVID-19 w określonych miejscach:
ZASADY OGÓLNE
- Na terenie Ośrodka mogą przebywać wyłącznie zameldowani Goście, pracownicy i dostawcy z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa Obowiązuje bezwzględny zakaz przebywania w Ośrodku osób tam niezakwaterowanych.
- Na terenie obiektu w wyznaczonych miejscach znajdują się dozowniki z płynem do dezynfekcji rąk dostępne dla Gości, a w szczególności przy wejściach na teren budynku głównego, w obszarze recepcji, przy wejściu do Stołówki oraz przy wyjściu z toalet.
- Wywieszenie w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych instrukcji dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek oraz maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.
- Użytkowanie pomieszczeń takich jak: sale dydaktyczne, sale telewizyjne zachowując bezpieczny dystans 2 m od osoby.
- Wprowadzenie bieżącego dezynfekowania ze szczególnym uwzględnieniem ogólnych toalet, blatu recepcyjnego, klamek, poręczy, uchwytów, oraz innych, często dotykanych powierzchni.
- Zachowanie przepisowego odstępu między Gośćmi oraz pracownikami Ośrodka w recepcji oraz przestrzeniach ogólnodostępnych.
- Zarządzenie systematycznego wietrzenia wszystkich pomieszczeń.
- Wprowadzenie dezynfekcji sprzętów udostępnianych Gościom (np. rower, kajak itp.) po każdym użyciu.
- Wyznaczenie pomieszczeń wyposażonych w środki ochrony indywidualnej i płyn dezynfekujący, w których będzie można czasowo odizolować osobę w przypadku stwierdzenia objawów chorobowych.
- Umieszczenie w wyznaczonych miejscach numerów telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
- Wprowadzenie procedur postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia koronawirusem zgodnych z wytycznymi GiS.
RECEPCJA
- Przed przyjazdem informujemy Gości o konieczności zapoznania z zasadami bezpieczeństwa dostępnymi na naszej stronie internetowej.
- Ze względów bezpieczeństwa w przypadku przyjazdu Gości: (będących w kwarantannie; z podejrzeniem zakażenia; lub wystąpienia objawów chorobowych) Ośrodek zastrzega sobie prawo do nie zameldowania z zachowaniem zadatku lub przełożenia pobytu do czasu wyjaśnienia lub zniesienia zaistniałych przeciwwskazań.
- Przed wejściem do recepcji należy użyć płynu do dezynfekcji dostępnego przy wejściu.
- Obsługa Gości z zastosowaniem środków ochronnych maseczki/przyłbice, rękawiczki oraz zastosowanie przezroczystej przegrody z tworzywa sztucznego.
- Przy ladzie recepcyjnej przebywa maksymalnie 1 Gość.
- Każdorazowo po obsłużeniu Gościa dezynfekcja powierzchni lady recepcyjnej, terminala (preferowane bezgotówkowe formy płatności), kluczy do domków jak również innych artykułów i urządzeń wykorzystywanych podczas obsługi Gości.
- Ograniczenie do minimum czasu Gościa przy recepcji z zachowaniem wysokiego standardu obsługi.
- Podstawowe środki ochronne tj. maseczka ochronna, rękawiczki jednorazowe dostępne są do zakupu w recepcji.
- Informowanie Gości o wprowadzonych procedurach obowiązujących w Ośrodku.
- Preferowany kontakt z recepcją: mailowy lub telefoniczny.
DOMKI
- Obowiązkowe dezynfekcje każdego opuszczanego przez Gościa domku przed przyjęciem kolejnego.
- Ozonowanie każdego opuszczonego przez Gościa domku przed przyjęciem kolejnego.
- Dezynfekcje ściśle określonych powierzchni oraz urządzeń, mebli, klamek, armatury, pilotów tv, czajników i innych urządzeń będących w domku oraz wietrzenie domków.
- Wyposażenie personelu sprzątającego w środki ochrony osobistej.
STOŁÓWKA
- Stołówka obsługuje Gości zgodnie z zaleceniami GiS i WHO oraz procedurami wewnętrznymi obiektu.
- Udostępnienie dozowników płynu dezynfekującego oraz wprowadzenie obowiązkowej dezynfekcji rąk przed wejściem na Stołówkę.
- Wyznaczenie stref zapewniających zachowanie odpowiednich odległości między Gośćmi (zachowanie odległości nie dotyczą rodzin i osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym), uwzględniając ogródki zewnętrzne.
- Na stolikach nie ma obrusów, blaty są dezynfekowane po każdym gościu, między stolikami zachowany jest dystans co najmniej 2 metrów. Nie organizujemy posiłków w formie bufetów do odwołania.
- Noszenie osłon ust i nosa oraz rękawiczek w przypadku Gości zajmujących miejsca siedzące i w trakcie konsumpcji nie jest wymagane.
- Stosujemy wietrzenie pomieszczeń Stołówki.
- Obsługa Stołówki nosi maseczki lub przyłbice oraz rękawiczki lub każdorazowo dezynfekuje ręce po wykonanej usłudze.
PERSONEL OŚRODKA
- Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi.
- Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO.
- Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników.
- Wprowadzenie dodatkowej dezynfekcji przestrzeni wspólnych pracowników – szatni, kuchni, pomieszczeń socjalnych oraz magazynów.
- Przebywanie w pomieszczeniach, tam gdzie jest to możliwe do 2 osób i/lub zachowanie bezpiecznej odległości.
- Wprowadzenie w miarę możliwości systemu pracy dwuzmianowej w celu ograniczenia ryzyka zakażenia całego personelu.